Az első felvezető kérdés egy konkrét, bosszúságot okozó városi eseményre kérdezett rá, melynek kapcsán arra voltunk kíváncsiak elsősorban, hogy milyen módon adnak hangot ennek az emberek. Elmondhatjuk, hogy a többség valamilyen formában kifejezi véleményét, sőt, a válaszok közel fele sorolható valamilyen formális megoldás közé (nyilvános fórum, írásban közölt vélemény, közvélemény kutatás).
A válaszadók egyharmada ugyanakkor csak magában bosszankodott, és ennek elsősorban az volt az oka, hogy nem is tudta, hogy véleménye megosztására lehetősége lenne.
A válaszadók szerint a véleménynyilvánítás legnagyobb akadálya, hogy ezt nem lehet egyszerűen, kényelmes felületen intézni. De sokat segítene az is, ha több információt kapnának a városlakók a folyó ügyekről, illetve átláthatóbb lenne az ügyekkel kapcsolatos döntéshozás és az is, hogy mihez lehet hozzászólni.
A válaszadók helyi ügyekkel kapcsolatos tájékozódásában a közösségi médiának kiemelkedő szerepe van, ezt követik a hírportálok, és még ennél is kevesebb az önkormányzati portálok szerepe.
Mivel ez a kérdőív is az interneten jelent meg, talán nem meglepő, hogy válaszadók kérdéseiket leginkább elektronikusan szeretnék eljuttatni a Főpolgármesteri Hivatal felé.
A kérdőívet összesen 150-en töltötték ki.